Vanligaste frågorna

Nedan ser du våra populäraste frågor. Ifall du fortfarande undrar över något är du välkommen att kontakta oss antingen via mail eller chat.

  • Hur lång är leveranstiden?

Generellt skickas ordern samma dag om den kommit innan kl 12. Det innebär 1-3 dagars leveranstid. Dock förekommer förseningar i vissa fall, så du är välkommen att höra av dig om du inte har blivit aviserad inom 3 dagar.

  • Var är min order?

Om du inte har fått något leveransmail med spårningsnummer inom 3 dagar så hör av dig till oss med ditt ordernummer till kundtjanst@lyxdesign.se så får vi kolla manuellt varför leveransen är försenad. Har du fått ett mail eller sms med levernsinformation så finns ett spårningsnummer med samt en länk där ni kan se vart paketet är någonstans.  

  • Vad kostar frakten?

89 kr och fraktfritt om du beställer över 499 kr.

  • Kan jag ångra ett köp?

Du har alltid 30 dagars ångerrätt på alla varor. Kontakta oss direkt så hjälper vi dig. Mer info om hur du för en retur här Returer & Reklamationer

  • Reklamation: En köpt vara har gått sönder eller om du vill på annat sätt reklamera en vara?

För att reklamera brukar man behöva ta ett foto på den defekta varan och skicka in, sen skickar vi en ny produkt. Mer info om hur du för en retur här Returer & Reklamationer

  • Hur gör jag om jag har mottagit en skadad vara?

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.

Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Babyshops kundservice så hjälper vi dig.

  • Vart kommer produkterna ifrån?

Alla varumärken är utvalda med största omsorg för att passa in i vårt sortiment och har högsta kvalitet. Mer information om varumärkena hittar du här.